Határtalanul Kárpátalján
Kirándulás bemutatása

Hosszú, fárasztó út, a határátkelés izgalmai után délután érkeztünk meg Beregszászra, ahol sétát tettük a belvárosban, ismerkedtünk az épületekkel, ellátogattunk a Bethlen-kastélyba, ahol a Beregvidéki Múzeum értékes gyűjteményét néztük végig. Alaposan elfáradva érkeztünk Nagydobronyba a szállásunkra. Nagyon szívélyesen fogadtak bennünket.
Vasárnap délelőtt Munkácson jártunk, ahol a várat tekintettük meg. Nagy élmény volt a gyerekeknek, hogy élőben láthatták a helyet, amelyről annyit hallottak már tanulmányaik során. Megcsodálták a turult, fényképezkedtek Zrínyi Ilona és II. Rákóczi Ferenc szobránál.
Ebéd után Kárpátalja fővárosába Ungvárra mentünk. A helyi építészetet bemutató skanzent jártuk végig. Majd a belvárosban, az Ung folyó partján sétáltunk egyet. Délután a nevickei vár romjaihoz látogattunk. Élveztük a friss levegőt, a gyönyörű látványt. Kellemesen elfáradtunk. Azért este még fociztak egyet tanulóink a gyermekotthon lakóival.

A nemzeti összetartozás napján, a Vereckei-hágón jártunk. Leírhatatlan élmény volt körülnézni ott, ahol őseink jártak. Az emlékművet körbe állva, kézen fogva énekeltük el a Himnuszt.
 Utunk aVereckei-szoroson vezetett tovább, néhány pillantást vetettünk az Árpád-vonal egyik bunkerének maradványaira. Egy ruszin család éttermében ebédeltünk, ismerkedtünk az ottani ízekkel. Délután Polenán megkóstoltuk a Margit-vizet. Szojván a malenkíj robot több tízezer áldozatának emlékére állított mementóparkot tekintettük meg.
A következő nap délelőttjén Técsőn a református templomot. Hollósy Simon és Kossuth Lajos mellszobrát néztük meg, Délután a huszti várromoknál jártunk. Meglehetősen nehéz volt az út felfelé, de a látvány mindenért kárpótolt bennünket. Csodálatos érzés volt, amikor tanítványaink együtt mondták el Kölcsey Huszt című versét.
Este a nagydoronyi gyermekotthonban átadtuk ajándékainkat az otthon kis lakóinak. Nagyon örültek a könyveknek. édességnek.
Csetfalván a fakazettás református templomot néztük meg. A Tiszaújlaki turul emlékműnél fejeződött be körutazásunk
A gyerekek megtapasztalták, milyen kisebbségben élni, mekkora szeretet veszi körűl az anyaországból érkezőket.